Dag 1

18 april 2016 - Haren, Nederland

Mijn longrevalidatie 2016.

Dag 1

Maandagmorgen 06.00. uur, de wekker gaat af en ben ook direct wakker. Na nog 5 minuten doezelen aanstalten gemaakt om op te staan. Om 6.15 kwam de thuiszorg om me te helpen met wassen en aankleden, ondertussen had ze ook een broodje gesmeerd zodat ik rustig bij kon komen. Na mijn 2e kop koffie de allerlaatste dingen in gepakt en was het wachten op de taxi die er mooi op tijd was. Deur dicht en op slot en koffer en mij zelf in de taxi weggezet (was een bekende chauffeur dat scheelt) begon om 8.00 uur de reis naar haren. De drukte viel mee en om 09.30 kwamen we. Aan bij Beatrixoord, na me gemeld te hebben bij de balie werd ik opgehaald door een verpleegster van de afdeling die me meenam naar boven. Na de eerste intake had ik even tijd om bij te komen met een kop koffie. Om 11 uur had ik al een gesprek met de huisarts, was een gesprek over medicatie e.d. Tussen de middag in de huiskamer gegeten en smiddags foto’s maken. En zo liep de eerste dag voorbij. S’avonds nog met een aantal mensen gezellig zitten kletsen en om half elf heb ik een poging gedaan om te gaan slapen wat niet echt lukte. Heb maar wat muziek opgezet en tegen half een in slaap gevallen maar was al tegen 2.00 uur al weer wakker, zo benauwd als een kikker, heb mijn medicatie extra ingenomen maar dit mocht niet helpen, omdat ik op een 4persoons kamer lig en ik de andere niet wakker wilde maken ben ik met mijn rolstoel de gang maar opgegaan en heb een lange tijd daar gezeten. Tegen half 5 ben ik weer naar bed gegaan en gelukkig nog 3 uur kunnen slapen.