Dag 8 § 9

2 mei 2016 - Haren, Duitsland

SVrijdag  een saaie vervelende dag,  nadat ik donderdag avond heel benauwd werd en snachts nog een injectie had gehad waardoor ik dus weinig geslapen had stond ik smorgens al benauwd op. De hele dag niks te doen en alleen van 14 tot 15. 00 uur fysiotherapie. Ik had nog gevraagd of het verschoven kon worden maar helaas. Maar toch gegaan naar de fysio met de zuurstof al op 2l ivm de benauwdheid, begonnen met fietsen maar dat ging goed fout, zo enorm benauwd dat ze me van de fiets af gehaald hebben en naar de kamer gebracht hebben waar ik weer een injectie kreeg. Gelukkig had ik nog bijna 2 uur voor de taxi kwam en kon wat rustiger worden. In de taxi lekker kunnen slapen en kwam redelijk ontspannen thuis waar Ayaan mij oppikte en we samen bij Cristoffels wat gegeten hebben.

Het hele weekend redelijk benauwd gebleven en in de nacht van zondag op maandag knapte me cpap masker dus weer slecht geslapen. Smorgens begonnen met themabijeenkomst waar ze iedere week een ander thema behandelen wat te maken heeft met benauwdheid en ademhaling. Hierna konden we meteen door naar de fysio waar ik toch weer gefietst heb. De oefeningen heb ik maar achterwege gelaten want dat wilde nog niet. Smiddags een gesprek gehad met de huisarts in opleiding en ze vroeg hoe het ging en heb haar verteld zoal het het hele jaar al gaat dat zodra de prednison kuur gestopt is ik na. Een paar dagen weer enorm benauwd ben en blijf. Ze wilde me eerst nog een kuur geven maar daar heb ik tegen geprotesteerd omdat het niet helpt maar alleen vooruitschuift. Ook heb ik het met haar gehad over dat ik zo weinig te doen heb en dat er in gesprekken naar voren kwam dat ik ook o.a. cardio en zwemmen er bij zou krijgen, maar daar wist ze niks van. Raar vond ik dat maar ze zou overleggen met de. Longarts.

Vanavond na het eten verveelde ik me en dacht ik ga even bij de sporthal kijken want daar wordt savonds veel gedaan, ze waren aan het badmintonnen en ze vroegen of ik mee wilde doen en dat heb ik gedaan, 20 minuten volgehouden en toen lagen mijn longen echt op de grond. Maar ze vonden het leuk en ik mag iedere maandag zolang ik hier ben  mee komen doen en ik denk dat ik dat als ik het kan ook ga doen. Nu ga ik plat want heb het wel op nu.

Tot morgen

1. Monique Nijhuis:
    2 mei 2016
    Sterkte met het vervolg, hoop dat het binnenkort toch anders gaat worden. Dat je meer kunt ontspannen.
  2. Theo:
    3 mei 2016
    Leuk Rene, dat je dit tafeltennis mag doen, hopenlijk ook met plezier.
    groetjes .
  3. Monique Nijhuis:
    9 mei 2016
    Hoi Rene.
    Ben je gestopt met je blog?